Rybománie

Rybářský podcast s pevnou identitou
  • IT provoz
  • Web design
  • Tvorba webových stránek
Rybománie

O projektu

Rybománie vytváří místo pro všechny vášnivé rybáře. David chtěl spolu se svým kamarádem spojit všechny rybomaniaky, a tak se rozhodli začít natáčet první skutečně rybářský podcast. Přestože u nás v týmu nejsme aktivními rybáři, Rybománie nás všechny “chytla”. Byl to projekt, kde jsme od začátku cítili potenciál, jde projekt s marketingovou strategií tržního koutu, která dnes funguje.

Tvorba webových stránek, webdesign

Web jako spojnice mezi obsahem a prezentací

Podcasty se k posluchačům dostávají přes služby typu Spotify, Google Podcasts nebo Apple Podcasts. Co ale běžní posluchači neví je, že tyto služby už podcasty nehostují. To znamená, že se zvukové soubory nenahrávají přímo na platformy. Není se čemu divit, protože každý záznam má velikost desítky až stovky MB, takže kapacitní nároky jsou obrovské, a to i pro takto velké platformy.

RSS Feed pro podcast

Do platforem se nahrává proto pouze odkaz na RSS feed, který musí být ve standardizovaném formátu. Jednotný formát ale v praxi nefunguje na každé platformě stejně a na cestě tak narazíte na spoustu pastiček. Hlavním úkolem RSS je ukázat, kde se nachází každá epizoda, a to odkazem na zvukový soubor s podcastem.
IT provoz

All-in-one aneb dali jsme všechno na jedno místo

Specifické potřeby podcastů vytvořily prostor pro vznik specializovaných služeb – hostování + RSS. Takové služby se platí klasicky měsíčně. I ty nejmenší podcasty za ně zaplatí měsíčně desítky dolarů. Pro Rybománii jsme se proto rozhodli zahrnout hostování souborů a generování RSS přímo do webu. Ten se tak stal centrálním místem pro všechny epizody, prezentaci projektu a přesměrování fanoušků na další platformy. I samotná správa probíhá kompletně na jednom místě. Stačí nahrát soubor a popisy k epizodě a informace se propíší jak na web, tak i do všech streamovacích služeb.

Rybománie je skvělou ukázkou, jak postavit komunikaci napříč více kanály. Zpracování podcastu je po audiovizuální stránce skvělé a každá ze sociálních sítí dostává pravidelný content, který odpovídá charakteru sítě i cílové skupině. Výsledkem je oslovení širokého spektra potenciálních posluchačů a získání organického engagementu napříč celým webem. To vše, aniž by se rozdrobila brand identita a image.
Medvěd lední

Chcete se dotknout víc než špičky ledovce?