Týden v letňáku

Marketing pro festival: Jak jsme pomohli zaplnit Háječek
  • Grafika
  • Online a offline propagace
  • Web
Týden v letňáku

O projektu

Když tým legendárního Klubu K2 hledal způsob, jak oživit letní kulturní scénu, vznikl projekt, který přerostl původní očekávání. Na hudebním festivalu, který se stal oblíbenou kulturní událostí v letním kině Háječek, vystupují čeští interpreti od známých kapel po špičky rapové scény.

Generální zkouška po covidu

Zatímco první ročníky festivalu v Háječku si Klub K2 organizoval sám, s rostoucím úspěchem chtěli vylepšit setlist a rozhodli se na pódium přizvat i profesionální support v marketingových aktivitách. Cílem bylo nejen navyšovat návštěvnost, ale z hlediska dlouhodobé strategie udělat z festivalu headlinera kulturní scény v jižních Čechách.

Web

Jak dělat kampaně bez prodejních dat?

Jednou z největších výzev projektu byl prodej vstupenek prostřednictvím externího portálu, který neposkytoval přístup k prodejním datům. Proto jsme vytvořili speciální landing page, která sledovala chování návštěvníků a jejich přesměrování.

Vznikl tak most mezi marketingovými aktivitami a prodejem vstupenek, díky kterému jsme mohli alespoň nepřímo vyhodnocovat efektivitu kampaní, rychle reagovat a upravovat strategie podle aktuálních dat.

Ladili jsme reklamy, dokud to nedunělo

Data ukázala, že návštěvníci reagovali výrazně lépe na kampaně zdůrazňující omezenou dostupnost vstupenek, proto jsme se na to při tvorbě kreativ a komunikaci zaměřili – například při 80 % vyprodané kapacitě jsme okamžitě spouštěli kampaně s důrazem na poslední šanci zakoupit lístky. Podpořili jsme FOMO efekt a přispěli k rychlému vyprodání zbývajících vstupenek.

Cílili jsme převážně na lidi, kteří již web navštívili, o konkrétních vystoupeních měli povědomí a snažili se je ke koupi lístků přesvědčit. Do kampaní jsme zařadili i sezónní messaging – například před Vánoci jsme spustili akci vstupenek pod stromeček, kdy jsme propagovali nákup lístků jako ideální dárek.

Online a offline propagace

Line-up marketingu: od webu po billboardy

V marketingu festivalu jsme kombinovali online i tradiční kanály. Vytvořili jsme sadu vizuálů – od plakátů na jednotlivé koncerty, přes programové přehledy, až po billboardy. Každá grafika vycházela z jednotného vizuálního stylu festivalu a byla atraktivní jak pro online prostředí, tak i pro billboardy nebo plakáty v Budějovicích a okolí.

Z backstage do první řady

Na Facebooku jsme vytvořili hlavní stránku festivalu a samostatné události pro jednotlivé koncerty, které pomohly zvyšovat angažovanost publika. Kampaně na Google Ads jsme zaměřili na remarketing, tudíž se nám povedlo lidi přetáhnout od prohlížení line-upu rovnou pod stage.

V offline prostředí jsme připravili materiály pro regionální média, jako jsou rádia. Doporučili jsme reklamy i na některé specifické kanály, které pomohly oslovit lokální publikum a zvýšit povědomí o akci.

Propagací jsme zahráli na správnou strunu

Marketing jel na plné pecky a úspěch projektu se projevil na několika metrikách: vyprodané koncerty, rostoucí návštěvnost napříč všemi hudebními žánry a výrazné zlepšení konverzního poměru u remarketingových kampaní.

Tři akordy na vyprodaný koncert stačí

Týden v letňáku nám ukázal, že úspěšná propagace kulturní události nestojí jen na velikosti rozpočtu. Klíčem je kombinace chytrého přístupu k měření dat, autentické komunikace na sítích a precizního zacílení na lokální publikum s mixem tradičních a online kanálů. 

Pro další ročník festivalu počítáme s rozšířením programu a současně se připravujeme na implementaci pokročilejších analytických nástrojů pro ještě přesnější měření dopadu marketingových aktivit.

Medvěd lední

Chcete se dotknout víc než špičky ledovce?