Copywriting pro webové stránky

V případě vznikající webové služby (stránka, e-shop, magazín, portál) hraje obsah vždy klíčovou roli. Texty jsou hlavním nositelem informace a předurčují stránku k úspěchu či neúspěchu u vyhledávačů. Naplnit web smysluplným obsahem není legrace a mnoho zákazníků na tento fakt naráží až během samotného vývoje aplikace.

Obsah by optimálně měl být znám již ve fázi webdesignu, aby bylo vše navrženo s ohledem na texty, jejich rozsah a charakter. V případě, že zákazník nevyužije profesionální copywriting a nedodá obsah ještě před vývojem, hrozí, že ve chvíli, kdy je celá aplikace hotová se čeká měsíce na texty, které navíc často nesplňují předpoklady návrhu a následuje nákladná úprava…

Copywriting je odborná činnost, která má za úkol jako obsah dodat čtivý text se silnou a pokud možno pozitivní informací. Netřeba zdůrazňovat, že text musí být bez překlepů, gramatických chyb a měl by být kvalitní i stylisticky. Kvalitní copywriting může znamenat i optimalizaci pro vyhledávače (dokonce existuje i odnož zvaná SEO copywriting). Hlavním úkolem copywritingu je ale zaujmout návštěvníka webu a přimět ho k akci - nejčastěji koupi nebo kontaktu. Ne každého políbila lingvistická múza, a tak tvorba textů svépomocí často končí ve velmi svérázném a osobitém sdělení.

Zabarvení obsahu (použitá slova, slovosled, použití ich formy nebo přehnané oslovování a adresování obsahu) může vybočit ze záměru oslovit určitou cílovou skupinu (například “Kup 1 a dostaneš 1 zadarmo” se hodí do e-shopu s oblečením pro mládež, nikoliv pro renomované klenotnictví). Služba copywritingu tak má pro většinu zákazníků velkou hodnotu alespoň ve formě korektury a úprav.

Ani při využití profesionálního copywritingu však zákazník nezůstane zcela bez práce. Často se u copywriterů objevuje slovutné “vaření z vody", ke kterému dochází, když vyhotovitel textu nemá o problematice dostatečnou znalost. Kromě obecných opisů z Wikipedie a informativních webů vystupují z této práce skutečné perly - faktické nesmysly i marketingové bláboly. V citlivých odvětvích se mohou texty dostat i za hranici legality - například neoprávněná zdravotní tvrzení potravinových doplňků.

V Anycoders-kromě získání co nejvíce informací o dané problematice jako takové získáváme i náhled na vizi a postoj našeho zákazníka. Jedině pochopením specifik oboru a konkrétního zákazníka jsme schopni vytvořit obsah, který oslovuje správné lidi správnou formou a zvýrazňuje konkurenční výhodu. Námi preferovaným postupem je příprava kostry nebo "nástřelu" obsahu zákazníkem následovaná úpravami, rozšířením a samozřejmě korekturou na naší straně. Tento proces se nám osvědčil jako nejméně nákladný s nejlepšími výsledky.

Chcete se dotknout víc než
špičky ledovce?

<Path> Layer 1